Who Is Professor BSS

My photo
Professor BSS is the Author of The KeRahsiaan Rahsia Budi Suci Sejati Blog. (RBSS). The contents of this Blog was written and emphasize on and as The Alternative & Additional Information Provider for knowing the secret of our soul and Professor BSS is the The Brainstormer. Unveiling the Truth about RBSS knowledge from the different kind of perspective. And helping you in understanding the secrets of the creation of Human Beings from different views. The RBSS's Blog was formerly published in the Yahoo 360 since 16th December 2007, and drawn more than 68,000 viewers till end of May 2009. Due to Yahoo 360 are no longer in service after 13th July 2009, the RBSS Blog's needs to be transfer to other Blog server. Now..RBSS Blog is in Blogger's Blog...Professor BSS wish all of you a pleasant reading and pray for all of you a very good luck in finding the truth!!!...... The RBSS BLOG was transferred from Yahoo 360 on the 31st May 2009.

Stats Counter started on 6th June 2009


View My Stats

Thursday, June 4, 2009

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #162

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #162

KOMENTAR PROFESSOR #8

BERKENAAN FORUM CVT YANG MEMPERKATAKAN BLOG RBSS

Saya tertarik untuk mengulas berkenaan dengan FORUM BLOG RBSS yang ada di FORUM CVT, setelah mengikuti soal-jawap dan komen-komen yang di kemukakan mengenai Blog RBSS ini oleh orang-orang yang menggunakan FORUM tersebut, saya ada beberapa ulasan mengenai mereka-mereka ini....

· Mereka bukan tergolong di dalam orang-orang yang mencari/belajar/menuntut keilmuan RBSS secara serius.

· Keilmuan mereka mengenai keagamaan ISLAM juga kabur.

· Soal-jawap yang di kemukakan juga jauh dari pencarian sebarang ilmu

· lebih menjurus untuk bersembang-sembang dari memperkatakan sesuatu ilmu itu secara serius dan jujur.

Saya tertarik dengan persoalan, siapakah Professor BSS yang mengelolakan Blog Rahsia Budi Suci Sejati ini, di mana mereka mempersoalkan kesahihan kewujudan Professor BSS sebagai seorang ahli atau seorang yang mengamalkan keilmuan RBSS dengan ilmu-ilmu yang di perkatakan melalui Blog RBSS tersebut...sehingga mereka melontarkan persoalan "boleh percaya ker???"

KESIMPULAN

Soal percaya atau tidak percaya mengenai segala RUNGKAIAN KEILMUAN yang di taburkan di dalam Blog RBSS itu, sebenarnya BUKAN MASAALAH UTAMA untuk di pertikaikan...TETAPI, apa yang di rungkai oleh Professor BSS mengenai sesuatu cabang ilmu itulah yang harus di ambil kira dan di fikirkan sedalam-dalamnya oleh setiap pembaca...

Jika, segala apa yang di rungkai berkenaan sesuatu keilmuan itu tidak ada kekuatan keilmuannya dari pelbagai sudut ILMU KETUHANAN, atau dengan perkataan lainnya, ianya di rungkai dengan hambar dan tidak berasas....maka anda WAJIB untuk MEMPERTIKAIKANNYA....

TETAPI....dari pemerhatian saya melalui banyak sumber yang memperkatakan dan mempertikaikan rungkaian keilmuan melalui Blog RBSS ini, BELUM ADA yang sanggup untuk MEMPERKATAKAN dan MENYANGGAH rungkaian-rungkaian ILMU yang bertaburan di dalam Blog RBSS tersebut...

Yang BERANI menyanggah atau mempertikaikan adalah LEBIH MENJURUS kepada HAL-HAL YANG BUKAN BERBENTUK ILMU DAN KEILMUAN DALAM RBSS!!!.....juga menjurus mempertikaikan TUJUAN dan USAHA Professor BSS mewujudkan Blog RBSS tersebut...

Ada juga yang mempertikaikannya hanya semata-mata RUNGKAIAN KEILMUAN RBSS melalui Blog RBSS ini TIDAK MENDAPAT PENGIKTIRAFAN dari GURU-GURU yang ada...lalu ianya DI ANGGAP TIDAK SAHIH dan TIDAK BOLEH DI GUNA PAKAI LANGSUNG!!!!...

PENDAPAT SAYA

Cuba anda lihat di sekeliling, ADAKAH sesuatu lelaman Web atau Forum atau Blog YANG BENAR-BENAR mengemukakan KEILMUAN RBSS INI??? (selain Blog RBSS ini)...SOALANNYA ADA ATAU PUN TIDAK?????....

Cuba tanya soalan ini pada diri sendiri...KENAPA TIDAK ADA???......

Kerana keilmuan ini sangat SENSITIF DAN SUBJECTIVE KAH???...

Kerana keilmuan ini tersangat RAHSIA KAH???....

Kerana keilmuan ini TIDAK BOLEH DI KETENGAHKAN KAH???....

ATAU....

Kerana RAMAI YANG TIDAK FAHAM APA ITU KERAHSIAAN RAHSIA BUDI SUCI SEJATI?????..........................

Saya bukan menulis untuk berbangga diri dengan apa yang saya tahu dan apa yang pernah saya rungkai melalui Blog RBSS tersebut....BUKAN ITU HASRAT DAN MATLAMAT SEBENAR SAYA...

Untuk membuka Blog seperti Blog RBSS ini, saya TERPAKSA MEMPERTIMBANGKANNYA SELAMA 10 TAHUN!!!!...samaada untuk melakukannya ataupun tidak.., dan terpaksa bercongak-congak dan berandai-andaian mengenai sebarang maklum balas dan penerimaan orang ramai terhadap apa yang ingin saya rungkaikan....banyak persediaan mental terpaksa saya lakukan, dan mempersiapkan diri dengan pelbagai maklumat dan keilmuan yang dapat saya capai sepanjang 31 tahun mengamalkan RBSS ini....

Semua risiko terpaksa saya tanggung sendiri, samaada daripada pihak-pihak yang menentang, pihak-pihak yang mempertikaikan, pihak-pihak yang mempersendakan, pihak-pihak yang menangguk di air yang keroh, dan juga pihak-pihak yang akan mendapat segala manfaat daripada rungkaian ilmu yang saya lakukan....

Memang benar, jika menuntut sesuatu ilmu itu kita harus berguru...sebelumnya ini pun saya juga berguru dan bukan dengan hanya satu guru tetapi dengan ramai guru-guru, semata-mata ingin meraih keilmuan yang di kehendaki...

Itulah sebabnya saya MEMBUKA Blog RBSS ini kepada sangggahan, pada komen-komen, pada kritikan dan apa juga saranan yang membina atau yang menjatuhkan...KERANA APA????....KERANA saya mengamalkan sifat KETERBUKAAN KEPADA UMUM!!!....dan itu bermakna saya telah bersedia untuk menghadapi segala risiko dan kemungkinan, selain mengamalkan konsep Demokrasi....
Jika saya tidak membuat sebarang persiapan Mental, maka akan saya LIMITEDkan Blog ini kepada orang-orang yang tertentu sahaja...tetapi itu tidak saya lakukan...malah saya membina alamat email yang khusus bagi orang ramai untuk mengemukan segala pendapat yang mereka gemari, dan itu bermakna anda mempunyai tiga (3) cara untuk menyampaikan pendapat, seperti di POST COMMENT, di POST INSTANCE MESSAGE dan melalui EMAIL Professor BSS....jadi itulah tandanya SIFAT KETERBUKAAN tersebut, juga sebagai menjalankan TANGGUNGJAWAP UNTUK MENJAWAP SEBARANG KEMUSKILAN DARIPADA PEMBACA.....daripada apa yang saya rungkai melalui Blog RBSs tersebut...

TETAPI...kebanyakan orang yang membaca segala penulisan rungkaian keilmuan melalui Blog RBSS ini, tidak menggunakan saluran-saluran yang di sediakan untuk bertanya atau memberikan pendapat masing-masing, sekadar memperkatakannya sahaja di kalangan rakan-rakan atau di forum-forum seperti di CVT....

Yang menggunakan saluran tersebut dengan cara yang betul juga ramai, dan ramai telah mendapat manfaat daripadanya, kerana dapat berinteraksi secara email atau melalui IM yang saya buka untuk semua....itu bermakna Professor BSS itu benar-benar wujud dan seorang MANUSIA biasa seperti anda juga (bukan Iblis/Jin atau Syaitan)...

Dan apa yang di perkatakan melalui segala rungkaian ilmu itu juga, BUKAN BERMAKNA Professor BSS itu SANGAT BIJAK, SANGAT TAHU SEMUA, SANGAT HANDAL atau macam-macam SANGAT yang lain...TETAPI apa yang di ketengahkan adalah SUMBANGAN PERIBADI BAGI MEMBANTU ORANG-ORANG YANG MENGHENDAKI ATAU YANG MENCARI-CARI KEILMUAN RBSS INI....(pernah saya sentuh di post yang lalu)

Di dalam menuntut sebarang ILMU, semuanya terpulang kepada diri anda sendiri samaada ingin mempercayainya ataupun tidak, jika mahu membuka minda dan ingin meluaskan ilmu pengetahuan mengenai RBSS, TELITIKAN apa yang di rungkai dan yang di hurai melalui kesemua post Blog RBSS ini, kerana setiap post ada terkandung pelbagai-bagai jenis ilmu pengetahuan yang sedia untuk di kaji-selidik oleh anda....

Maksudnya, apa yang di ketengahkan melalui Blog RBSS ini BUKAN "buta-buta" harus DI YAKINI atau harus DI TERIMA PAKAI BULAT-BULAT....TETAPI anda harus membuat kaji selidik mengenai apa yang di rungkai itu...baharulah ianya di katakan sebagai THE ALTERNATIVE & ADDTIONAL INFORMATIONS PROVIDER dan sebagai THE BRAINSTORMER!!!!.....(dahulu pernah saya sebut)

Jadi...seruan saya kepada semua pembaca....jangan menipu diri sendiri!!!...jika saya boleh belajar daripada anda, kenapa anda tidak dapat belajar daripada saya????.....

Wassallam!
Professor BSS (professor_bss@yahoo.com)

Thursday May 15, 2008 - 08:53am (PDT)

No comments: