Who Is Professor BSS

My photo
Professor BSS is the Author of The KeRahsiaan Rahsia Budi Suci Sejati Blog. (RBSS). The contents of this Blog was written and emphasize on and as The Alternative & Additional Information Provider for knowing the secret of our soul and Professor BSS is the The Brainstormer. Unveiling the Truth about RBSS knowledge from the different kind of perspective. And helping you in understanding the secrets of the creation of Human Beings from different views. The RBSS's Blog was formerly published in the Yahoo 360 since 16th December 2007, and drawn more than 68,000 viewers till end of May 2009. Due to Yahoo 360 are no longer in service after 13th July 2009, the RBSS Blog's needs to be transfer to other Blog server. Now..RBSS Blog is in Blogger's Blog...Professor BSS wish all of you a pleasant reading and pray for all of you a very good luck in finding the truth!!!...... The RBSS BLOG was transferred from Yahoo 360 on the 31st May 2009.

Stats Counter started on 6th June 2009


View My Stats

Thursday, June 4, 2009

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #250

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #250 - THE THINK OF...#15 - TECHNOLOGY RBSS #15

THE THINK OF...#15 - TECHNOLOGY RBSS #15

MENGAPA ALLAH SELALU MELETAKKAN YANG BURUK DI HADAPAN YANG BAIK

Dalam kebanyak HAL dan KEJADIAN...Allah swt pabila mencipta sesuatu kejadian itu sering meletakkan perkara yang tanpak buruk di hadapan yang baik...

PERSOALANNYA ialah KENAPA

Mengambil contoh Manusia.....

Allah swt itu meletakkan SIFAT-SIFAT YANG BURUK di luar dan yang BAIK itu di bahagian dalam...Ini adalah kerana Allah swt itu mahu kita melihat sesuatu KEBENCANAAN terlebih dahulu.

Sebabnya...

Melalui pengetahuan dan pengalaman kita mengharungi pelbagai KEBENCANAAN dari sifat-sifat yang BURUK, dengan itu kita akan berfikir dan terfikir APA KAH itu di sebalik segala KEBURUKAN yang kita tempuhi.

Kerana melalui sudut pandangan Allah swt...kita tidak akan MERASA segala KEBAIKAN yang telah DI SEDIAKAN oleh Allah, sekiranya kita belum lagi MENGETAHUI dan MERASAI apa itu segala KEBURUKAN.

Jika kita hanya di perembahkan dengan perkara yang BAIK-BAIK sahaja...maka kita tidak akan menyadari bahawa segala KEBAIKAN yang kita ada pada itu adalah sesuatu yang TERBAIK...ini adalah suatu proses dari kesan psikologi dalam pembikinan otak Manusia.

Kerana penciptaan yang sedemikian...

Mahluk Manusia itu harus belajar sepanjang hayat mereka untuk bagaimana membersihkan HATI mereka daripada segala sifat-sifat yang buruk dan di canai serta di bersihkan menurut pelbagai CARA yang telah di peruntukkan oleh Allah swt kepada setiap Manusia.

Kita hanya perlu MEMILIH jalan yang bagaimana untuk melakukan pembersihan itu bersesuaian dengan kepercayaan dan keyakinan diri kita berdasarkan ILMU yang kita dapati melalui KURNIA Nya juga.

Pokoknya...setiap KEKOTORAN / KEBURUKAN itu akan ada CARA PEMBERSIHAN yang telah di tetapkan oleh Allah swt...

Contoh selanjutnya...

Allah swt akan melibatkan sesuatu PEMBAHARUAN atau YANG BAHARU melalui PROSES-PROSES KEBENCANAAN seperti:-

Kehancuran selepas peperangan akan ada pembangunan semula dalam hal

  • Pemulihan Insfrastruktur
  • Pemulihan Tamadun Manusia
  • Pemulihan Pentadbiran Negara
  • Pemulihan Ekonomi Negara dan Rakyat
  • Pemulihan Ahlak dan Kemanusiaan

Di mana pada zaman ini kita telah Allah swt perlihatkan jenis-jenis KEBENCANAAN melalui KEBURUKAN itu berlaku di beberapa buah Negara di dalam Dunia ini.

Itu membuktikan bahawa melalui PROSES KEBENCANAAN yang di dalam KONSEP KEBURUKAN adalah suatu PROSES kepada KEBAIKAN yang di luar tahap pemikiran manusia biasa.

Contoh berikut seperti...

PENGURANGAN mahluk Manusia di dalam Dunia hari ini dengan di berikan KEBENCANAAN seperti SERANGAN pelbagai Jenis PENYAKIT yang akan melibatkan banyak kehilangan NYAWA Manusia.

Melalui proses KEBENCANAAN ALAM seperti TSUNAMI, BANJIR BESAR, GEMPA BUMI, PUTING BELIUNG, TANAH RUNTUH, RIBUT TAUFAN, KEBAKARAN BESAR adalah tanda-tanda Allah swt itu memberikan KEBENCANAAN yang BURUK...Tetapi akhirnya di wujudkan pelbagai jenis KEBAIKAN selepas sesuatu KEBURUKAN itu berlaku.

Begitu juga hal nya dengan mahluk manusia.....

Setelah di berikan KEBURUKAN dan di beritahu apakah jenis KEBAIKAN yang harus di cari dan di capai...maka Allah swt telah menetapkan pula KEBENCANAAN sebelum Mahluk manusia itu kembali menduduki SYURGA-SYURGA NYA melalui Proses PEMBAKARAN di dalam NERAKA...Atas sebab-sebab KEINGKARAN kita untuk mengikuti PERINTAH NYA untuk belajar melakukan SEGALA KEBAIKAN yang di tuntut oleh Allah swt.

Begitu juga halnya dengan mempelajari keilmuan KERAHSIAAN RAHSIA BUDI SUCI SEJATI ini...di mana ramai yang akan cenderung melakukan sesuatu yang bertentangan atau yang BURUK sebelum mereka itu merasa INSAF dan kembali melakukan perkara-perkara yang BAIK.

Kerana Allah swt itu tahu bahawasanya melalui NUR BUDI itu telah di sematkan fomula-fomula untk seserang itu menjadi baik melalui proses-proses Berjurus yan gdi amalkan oleh mereka.

Di sini...kita akan dapat memahami bahawa di dalam setiap penptaan yang di lakukan oleh Allah swt itu...Akan ada sifat-sifat KEBAIKAN selepas berlakunya sesuatu KEBURUKAN!!!

Jika kita FAHAM dan MENGERTI perkara seperti ini...Niscaya kehidupan kita tidak akan terbelenggu dengan rasa ketidak puasan hati kerana sering di landa MUSIBAH atau KEBENCANAAN.

KEIMANAN seperti ini lah yang di tuntut oleh Allah swt kepada Mahluk Manusia supaya mereka itu faham bahawasanya segala yang Allah swt ciptakan itu BUKAN semuanya akan BERKEKALAN SEBAGAI YANG BURUK SAHAJA.

Namun demikian...

Sebagai Mahluk Manusia yang lebih BERAKAL daripada Mahluk-Mahluk yang lainnya...kita harus MENYELAMI sesuatu perkara itu dengan HALUS dan TELITI dan tidak boleh hanya BERSERAH PADA NASIB SAHAJA...

Ini adalah kerana Allah swt itu telah MENGURNIAKAN Mahluk Manusia Dengan perkara yang seperti berikut:-

  1. Nur Budi
  2. Nur Muhammad
  3. Nur Zat
  4. Nur Sifat
  5. Akal Fikiran
  6. Hawa Bafsu
  7. Perasaan

Melalui:-

  1. ROH
  2. JASAD

Makna nya.....

Sebagai seorang Mahluk Manusia yang sangat ISTIMEWA di sisi Allah swt....Kita harus membuka MATA dengan seluas-luasnya dan pelajarilah apa yang TERSIRAT di dalamsetiap PENCIPTAAN NYA itu.

GAGAL berbuat demikian...itu bermakna kita ini mensia-siakan segala NIKMAT KURNIA yang di perturunkan oleh Allah swt kepada diri kita.

KESIMPULAN NYA

APA YANG BURUK di mata manusia bukan semestinya ianya BURUK di dalam pandangan Allah swt!!!

Kerana di sebalik yang buruk itu akan ada KEBAIKAN yang tersembunyi.....

Ini akan mengajar kita supaya JANGAN terlalu cepat memberikan HUKUMAN keatas sesuatu yang buruk apabila ianya berlaku di hadapan mata kita!

YOU THINK OF IT

Wassallam!

Professor BSS

at professor_bss99@yahoo.com.au

APPLICATION FOR KURSUS KEFAHAMAN ARE STILL OPEN
SEND YOUR RESUME NOW TO
LIMITED SEAT LEFT FOR JUNE CLASS!!!

Tags: | Edit Tags

No comments: