Who Is Professor BSS

My photo
Professor BSS is the Author of The KeRahsiaan Rahsia Budi Suci Sejati Blog. (RBSS). The contents of this Blog was written and emphasize on and as The Alternative & Additional Information Provider for knowing the secret of our soul and Professor BSS is the The Brainstormer. Unveiling the Truth about RBSS knowledge from the different kind of perspective. And helping you in understanding the secrets of the creation of Human Beings from different views. The RBSS's Blog was formerly published in the Yahoo 360 since 16th December 2007, and drawn more than 68,000 viewers till end of May 2009. Due to Yahoo 360 are no longer in service after 13th July 2009, the RBSS Blog's needs to be transfer to other Blog server. Now..RBSS Blog is in Blogger's Blog...Professor BSS wish all of you a pleasant reading and pray for all of you a very good luck in finding the truth!!!...... The RBSS BLOG was transferred from Yahoo 360 on the 31st May 2009.

Stats Counter started on 6th June 2009


View My Stats

Thursday, June 4, 2009

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #247

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #247 - THE THINK OF...#13 - TECHNOLOGY BSS #13

THE THINK OF...#13 - TECHNOLOGY BSS #13

PERIHAL ILMU GERAK DALAM PENGAPLIKASIAN RBSS

ILMU GERAK sebenarnya BUKAN cabang Ilmu di dalam RBSS atau bukan cuba Ilmu yang bersangkut-paut dengan RBSS kerana ILMU GERAK ini merupakan suatu ILMU yang telah berdiri sendiri menurut peraturan yang tersendiri.

Ramai ahli-ahli RBSS menyangka bahawa ILMU GERAK ini adalah di dalam ILMU RBSS...dan melalui Posting #4 yang awal, ulasan berkenaan ILMU GERAK ini telah serba sedikit di rungkai.

Akan tetapi..pada kali ini saya akan cuba mambawa fikiran anda untuk menjelajah lebih jauh dan mendalam lagi perihal ILMU GERAK ini.

APLIKASINYA

Sangat menarik dan boleh di sesuaikan pengaplikasiannya dengan pelbagai jenis ILMU yang wujud di dalam dunia ini termasuk RBSS itu sendiri.

Ini adalah kerana ILMU GERAK memiliki ciri-ciri pengaplikasian yang sangat MUDAH serta BERKESAN untuk di gunakan, walaupun seseorang itu kurang dasar Ilmunya..Kerana itu, ramai Guru-Guru dari pelbagai Ilmu dan Perguruan, mengadaptasikan ILMU GERAK ini di dalam keilmuan yang mereka perturunkan.

KESAN ADAPTASINYA

ILMU GERAK ini jika di aplikasikan oleh seseorang, akan menerbitkan suatu SEMNGAT yang sangat TINGGI sehingga PERASAAN seseorang yang mengaplikasikannya menjadi tersangat bersemangat dan akan mampu untuk melakukan APA SAHAJA PERGERAKAN yang di niatkan oleh mereka.

Dimana peningkatan SEMANGAT yang berupa PENINGGIAN NAFSU itu berlaku, diri seseorang itu akan TERASA DI SELUBUNGI oleh suatu KUASA yang meliputi anggota tubuh mereka seperti merasa SEBAL atau SEMUT-SEMUT..Ini menandakan bahawa GERAK yang di mainkan itu MENJADI.

Apabila ini berlku, seseorang itu akan BERGERAK melakukan Pergerakkan yang di niatkan secara Otomatik sehingga lah diri mereka itu sendiri merasa penat kerana banyak menggunakan kudrat atau tenaga.

Akan tetapi...didalam melakukan sebarang Pergerakkan yang telah di niatkan itu, tahap kesadaran diri mereka TIDAK TERJEJAS sedikit juga pun dan mereka akan tetap berada di dalam peringkat SADAR 100%.

KEPELBAGAIAN NYA

ILMU GERAK bukan hanya tertakluk kepada hal-hal yang hanya untuk MEMAINKAN sesuatu PERGERAKKAN seperti Gerak Silat atau Gerak Laku sesuatu mahluk sahaja...

Tetapi..ILMU GERAK ini boleh di pelbagaikan pngaplikasian nya sebagai ALAT atau TOOLS untuk di gunakan sebagai:-

  • Alat Scanning / Pengesan
  • Alat Navigation / Pencari Arah
  • Alat Movement Duplicator / Gerak Peniru
  • Alat Will Power Catalyser / Pembangkit Semangat

IMPLIKASI TERHADAP PENGAMAL YANG BERTERASKAN RBSS

Walau pun ILMU GERAK ini tampak sangat baik dan Multi Purposes, tetapi ia sebenarnya TIDAK SESUAI dengan TUJUAN dan MATLAMAT Keilmuan KERAHSIAAN RAHSIA BUDI SUCI SEJATI ini kerana ILMU GERAK ini membawa IMPLIKASI seperti:-

  1. Menyekat / Membantutkan pembinaan segala KEISTIMEWAAN yang boleh di perolehi melalui keilmuan RBSS di dalam PANCA INDERA.
  2. Bertentangan TUJUAN di mana ILMU GERAK sangat cenderung MEMBANGKITKAN NAFSU AMARAH, manakala RBSS adalah MENGIKIS sifat-sifat tersebut.

HURAIAN NYA

Melalui pembelajaran di dalam Rukun dan Prinsip RBSS, kita di ajar supaya MENERBITKAN segala KEUPAYAAN yang ada pada diri MANUSIA seperti:-

  • Memiliki KEKASYAFAN MATA HATI
  • Memiliki PENDENGARAN TELINGA HATI
  • Memiliki DERIA PENGHIDUAN
  • Memiliki DERIA MERASA
  • Memiliki KEMAKBULAN KATA

Dan apabila kita sangat TAKSUB kepada ILMU GERAK ini, maka MASA untuk MEMBINA atau USAHA PEMBINAAN kearah menerbitkan kesemua KISTIMEWAAN di atas itu akan TERGANGGU atau TERSEKAT atau BERCANGGAH.

Akhirnya...diri kita akan terus menerus mengharapkan ILMU GERAK bagi melakukan sesuatu KERJA yang mudah tanpa perlu BERUSAHA mendapatkan KEISTIMEWAAN yang semula jadi serta yang berkekalan itu melalui RBSS.

Dimana ramai ahli-ahli yang terdahulu (30-20 tahun yang lalu) sehingga ke hari ini maseh BERPAUT pada ILMU GERAK bagi sesuatu TUJUAN untuk MENGESAN atau untuk MENGETAHUI sesuatu HAL...Ini merupakan suatu KERUGIAN yang AMAT BESAR terhadap diri mereka...kerana

Diri mereka itu sepatutnya telah memiliki segala KEBOLEHAN yang WUJUD di dalam KE-PANCAINDERA-AN sebagai seorang MANUSIA yang memiliki CAHAYA BUDI.

Penghuraian ini...Bukan bermaksud bahawa ILMU GERAK itu tidak boleh di gunakan langsung atau di haramkan langsung untuk di guna-pakai...Akan tetapi sebagai PENGGUNA kita harus tahu BILA kita HARUS berhenti BERGANTUNG pada ILMU GERAK yang berbentu SEMENTARA ini...

YOU THINK OF IT

Wassallam!

Professor BSS

at professor_bss99@yahoo.com.au

APPLICATION FOR KURSUS KEFAHAMAN ARE STILL OPEN
SEND YOUR RESUME TO
Registration For JUNE Class in Selangor Will Be Closed On 25th MAY 2009
LIMTED TO 50 PERSONS ONLY PER CLASS
Tags: | Edit Tags
Thursday May 7, 2009 - 11:01am (PDT) Edit | Delete | Permanent Link | 0 Comments

No comments: