Who Is Professor BSS

My photo
Professor BSS is the Author of The KeRahsiaan Rahsia Budi Suci Sejati Blog. (RBSS). The contents of this Blog was written and emphasize on and as The Alternative & Additional Information Provider for knowing the secret of our soul and Professor BSS is the The Brainstormer. Unveiling the Truth about RBSS knowledge from the different kind of perspective. And helping you in understanding the secrets of the creation of Human Beings from different views. The RBSS's Blog was formerly published in the Yahoo 360 since 16th December 2007, and drawn more than 68,000 viewers till end of May 2009. Due to Yahoo 360 are no longer in service after 13th July 2009, the RBSS Blog's needs to be transfer to other Blog server. Now..RBSS Blog is in Blogger's Blog...Professor BSS wish all of you a pleasant reading and pray for all of you a very good luck in finding the truth!!!...... The RBSS BLOG was transferred from Yahoo 360 on the 31st May 2009.

Stats Counter started on 6th June 2009


View My Stats

Thursday, June 4, 2009

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post - 208

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post - 208

THE SECRET OF...#12 - PERASAAN DENGKI / KHIANAT

PERASAAN DENGKI / KHIANAT dengan PERASAAN MARAH ada suatu perkara yang berbeza dari segi unsur-unsur kewujudan nya di dalam perasaan manusia, di mana PERASAAN MARAH itu di wujudkan setelah PERASAAN DENGKI / KHIANAT itu di cipta di dalam sanubari.

PERASAAN DENGKI itu wujud di sanubari dengan pelbagai-bagai unsur kedatangannya seperti :-

· Tidak menyenangi melihat orang lain lebih berjaya daripada kita,

· Tidak merestui perbuatan orang lain yang merampas hak dan harta kita,

· Tidak merestui perbuatan baik orang lain kerana telah merendahkan martabat kita,

· Tidak menyetujui apa juga yang di lakukan olih orang lain di hadapan mata kita,

· Dan apa juga yang berkaitan...........

Lalu menjana PERASAAN KHIANAT.....dan kita mengambil tindakkan seperti :-

· Kita mula merancanakan pengkhianatan,

· Kita mula melakukan tipu daya,

· Kita mula melakukan tohmahan,

· Kita mula melakukan pengkhianatan,

· Dan yang lain-lain...............

Melalui peringkat permulaan, PERASAAN DENGKI / KHIANAT ini hanya wujud di dalam HATI dan FIKIRAN seseorang itu sahaja, dan melalui peringkat ini segala PERASAAN itu MASIH BELUM mendatangkan bahaya terhadap diri mereka dari TINDAKKAN CAHAYA BUDI...Ini adalah kerana ianya masih di dalam kategori NIAT atau NAWAITU............Dan itulah sebabnya, Tindakkan yang di lepaskan terhadap orang-orang yang memiliki Perasaan ini masih belum mampan!

Akan tetapi, apabila segala perancanaan yang di lakar berdasarkan PERASAAN DENGKI / KHIANAT itu ingin di lakukan, maka ianya akan di bangkitkan dengan PERASAAN MARAH yang bertindak sebagai pemangkin atau booster untuk melaksanakan apa juga peranan yang buruk!

PERASAAN DENGKI / KHIANAT ini apabila bercampur dengan PERASAAN MARAH dan sebati ketika melaksanakan sesuatu tindakkan, maka orang-orang yang di dalam kategori tersebut akan terdedah kepada bahaya, di mana pada ASASnya mereka tidak akan di lindungi oleh Allah swt dan juga Kecahayaan Cahaya Budi jika mereka itu seorang pemilik RAHSIA ini, dan apabila mereka BERTINDAK melakukan sebarang pengkhianatan, maka kita yang berCahaya Budi atau keilmuan yang lain, akan dapat bertindak ke atas diri mereka dengan mudahnya..

Itu semua huraian dari sudut KESAN TINDAKKAN KeCahayaan Cahaya Budi tetapi jika ianya pula di lihat dari perspective yang lain, maka PERASAAN DENGKI / KHIANAT itu jika masih wujud di dalam diri PEMILIK-PEMILIK RAHSIA AGUNG ini, itu bererti mereka MASIH JAUH dari KECAHAYAAN CAHAYA BUDI yang sebenar!!!! (rujuk pada posting yang lalu)

Ini adalah kerana, sebagai seorang PEMILIK KECAHAYAAN CAHAYA BUDI yang memahami dengan arti kata sebenar KEILMUAN ini, segala PERASAAN DENGKI / KHIANAT sudah tidak akan wujud lagi di sanubari mereka!!!....

Untuk mengelakkan diri daripada memiliki sifat-sikap yang seperti itu, KONSEP KEWARNAAN di dalam KEILMUAN RBSS ini harus di pelajari dan di selami agar kita dapat MENGADAPTASIKAN DAN MENGAPLIKASIKAN segala yang tersurat dan yang tersirat....(rujuk post warna)

Yang terpenting sekali sebagai seorang PEILIK RAHSIA ini....kita HARUS RAJIN MENGERJAKAN PRINSIP YANG KE- 2 RBSS...................Pasti anda akan berjaya memperbaiki segala sistem kebudayaan di dalam Hati Sanubari tersebut!!!!

Wassallam!

Professor BSS (professor_bss@yahoo.com)

Saturday September 20, 2008 - 12:03am (PDT)

No comments: