Who Is Professor BSS

My photo
Professor BSS is the Author of The KeRahsiaan Rahsia Budi Suci Sejati Blog. (RBSS). The contents of this Blog was written and emphasize on and as The Alternative & Additional Information Provider for knowing the secret of our soul and Professor BSS is the The Brainstormer. Unveiling the Truth about RBSS knowledge from the different kind of perspective. And helping you in understanding the secrets of the creation of Human Beings from different views. The RBSS's Blog was formerly published in the Yahoo 360 since 16th December 2007, and drawn more than 68,000 viewers till end of May 2009. Due to Yahoo 360 are no longer in service after 13th July 2009, the RBSS Blog's needs to be transfer to other Blog server. Now..RBSS Blog is in Blogger's Blog...Professor BSS wish all of you a pleasant reading and pray for all of you a very good luck in finding the truth!!!...... The RBSS BLOG was transferred from Yahoo 360 on the 31st May 2009.

Stats Counter started on 6th June 2009


View My Stats

Thursday, June 4, 2009

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #213

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #213

KOMENTAR PROFESSOR #213 - BLOG RBSS

Kepada semua yang mengikuti penulisan mengenai Rungkaian mengenai KERAHSIAAN RAHSIA BUDI SUCI SEJATI, saya ingin menyampaikan beberapa perkara agar segala kemuskilan mengenai halatuju Blog ini dapat di perjelaskan....

Pertama sekali, saya ingin mengucapkan JUTAAN RASA TERIMA KASIH kerana ada segolongan pembaca yang benar-benar berminat mengikuti segala penulisan yang saya ketengahkan, tidak lupa juga segolongan lagi yang menjadikan Blog ini sebagai BAHAN RUJUKAN untuk diri mereka atau yang hanya untuk menambah pengetahuan am mereka sahaja....

Untuk semua...syabas saya ucapkan kerana BERANI dan BERJAYA untuk keluar dari TAHAP PEMIKIRAN yang BIASA atau yang TERBIASA.....moga-moga dengan apa yang di ketengahkan melalui BLOG RBSS ini, KETERBUKAAN FIKIRAN anda akan dapat melepasi dari TAHAP YANG BIASA itu........

Untuk pengetahuan umum, penulisan Blog ini telah menurun dari jumlah yang sepatutnya, ini bukan lah bermakna saya telah KETANDUSAN IDEA atau pun MALAS....akan tetapi, buat masa ini saya sedang sibuk dengan TUGAS-TUGAS PERNIAGAAN & PEKERJAAN yang begitu mencabar serta DUGAAN-DUGAAN PERIBADI yang perlu saya TANGANI sebaik yang mungkin....supaya saya tidak terkeluar dari LANDASAN KEYAKINAN yang saya bina sejak 31 TAHUN yang lalu itu......

Setiap manusia akan menerima DUGAAN dari Yang Maha Berkuasa, tidak terlepas juga buat diri saya sendiri...oleh yang demikian, anda bersabarlah untuk di hidangkan dengan ARTIKEL-ARTIKEL yang serba baharu di masa-masa yang akan menjelang.....pasti akan saya usahakan juga menurut keperluan yang ada......

Kepada yang banyak memberikan saranan mengenai TOPIK-TOPIK yang harus di sentuh oleh Professor BSS, saya juga ucapkan JUTAAN TERIMA KASIH dan saya akan cuba memuatkan nya di posting-posting yang akan datang........

Kepada yang masih berfikiran CARA LAMA atau yang FIKIRAN LAMA....saya seru agar anda buka lah MINDA dengan seluas-luasnya mengenai KERAHSIAAN RAHSIA BUDI SUCI SEJATI INI....kerana ILMU ini sebenarnya sangat BERTECHNOLOGY TINGGI serta SERBA CANGGIH, dan ianya sangat bersesuaikan dengan sebarang zaman dan kebudayaan setiap manusia.....ikutlah KEMAJUAN yang di WUJUDKAN oleh ALLAH SWT melalui KERAHSIAAN ILMU INI....jangan menterbalikkan kemajuan itu kerana anda tidak memiliki persepsi yang tepat serta betul......

Hanya dengan KEFAHAMAN YANG MENDALAM sahaja yang akan dapat membantu anda untuk terus maju di dalam TECHNOLOGY RBSS, akan tetapi ianya bukan sesuatu yang amat mudah untuk di raih....anda di perlukan 3 perkara yang ASAS yakni IKHLAS, TEKUN dan SABAR...(banyak saya sentuh di post yang lalu).......

Mengenai selok-belok PERLEMBAGAAN di dalam PERSATUAN BSS juga, telah banyak saya sentuh tetapi.....masih lagi di takuk yang LAMA...tidak berganjak walau se-INCI jua pun....Itu juga menjadi PENYEBAB yang menjadikan PEMBELAJARAN KEILMUAN RBSS ini menjadi LEMAH dan TIDAK MAJU bersama KEMAJUAN TECHNOLOGY yang ada di dalam KEILMUAN RBSS ini....

Saya bukan menganjurkan PERUBAHAN YANG DRASTIK tetapi SESEORANG HARUS MELAKUKANNYA demi KEMAJUAN dan KESINAMBUNGAN KEILMUAN ini kepada generasi-generasi yang BAHARU......

TAKUT....bukanlah di dalam KAMUS KEILMUAN RBSS...., kita harus BERANI membuat EXPLORASI di dalam semua HAL.....takutkan sesuatu yang tidak pasti juga menggambarkan KELEMAHAN KEYAKINAN DI DALAM DIRI....

Dan seperkara lagi ialah...TAKUT bukan pada GURU....tetapi GURU HARUS DI HORMATI dengan segala KEHORMATAN.....

Kita seharusnya TAKUT PADA TUHAN YANG MENJADIKAN KITA, YANG MENGURNIAKAN KERAHSIAAN INI PADA DIRI KITA......di samping atau di sekeliling kita hanya peranan-peranan yang akan menentukan kemana kita harus sampai di penghujung kehidupan....

Sikap MEMBEZAK-BEZAKAN golongan juga BUKAN DALAM KAMUS RBSS....., PBSSM vs PBSS vs PPJBSSKL umpamanya....SIAPAKAH yang menganggotainya???......Adakah setiap anggota itu TIDAK SAMA????....SEHINGGA HARUS DI LAKUKAN PERBEZAAN????..........

Jawapannya ialah....SIAPA YANG MEWUJUDKAN KESEMUA PERSATUAN TERSEBUT????..............TUHAN KAH atau ANDA KAH??????..............................., Jika TUHAN yang MEWUJUDKAN dan yang MENDAFTARKANNYA...., Saya akan AKUR!!!!.....

TETAPI...jika jawapannya ialah ANDA!!!!...........bermakna kita masih tertakluk kepada segala kepnincangan di dalam menjalankan segala urusan mentadbir serta melaksanakan halatuju, dan tertakluk kepada segala sanggahan serta teguran umum....maka dari itu, perhatikanlah dengan teliti apakah yang harus di titik beratkan semoga kepincangan itu tidak berterusan berlaku.....

Di dalam RIBUAN MANUSIA yang tidak mengenali saya sebagai Professor BSS, hanya SEORANG sahaja yang benar-benar dapat berjumpa dengan saya secara DUA MATA....dan itu menunjukkan bahawa Professor BSS ini benar-benar wujud dan memperkatakan perkara yang sebenar, BUKAN di cedok dari mana-mana sumber atau buku-buku atau dari pengetahuan yang di dengar dari orang lain....dan orang yang sangat bertuah itu juga lah yang sering berkomunikasi dengan saya melalui YM semenjak Blog RBSS ini mula di siarkan melalui Media Internet....

Oleh kerana KEILKHLASAN nya yang sangat mendalam serta memiliki KEJUJURAN yang sangat tinggi, maka saya TUNAIKAN permintaan beliau untuk bertemu dengan saya sewaktu pulang bercuti ke MALAYSIA di Bulan SYAWAL ini.......dan beliau berpeluang berkomunikasi dengan saya secara LIVE untuk Dua (2) Hari berturut-turut.....Tahniah pada yang bertuah itu!!!!.

Kepada yang lain-lain...bukan bermakna anda kurang kriteria untuk bertemu dengan saya....tetapi TEGUHKAN KEIKHLASAN dan KEJUJURAN anda serta perhebatkan NAWAITU yang ada....kerana TUHAN akan menggerakkan HATI saya untuk SIAPA yang akan saya temui.......

Saya bukanlah GLAMOUR sangat...tetapi KERAHSIAAN RAHSIA BUDI SUCI SEJATI tulisan Professor BSS ini telah menjadikan DUNIA HARI INI menjadi semakin DI KEHENDAKI dan semakin DI HARAPKAN oleh banyak golongan.....dan kerana itu, nilai pada diri Professor BSS ini semakin tinggi dan di harapkan dapat di temui oleh yang mengharapkannya......TUJUAN nya hanya lah satu...UNTUK BELAJAR SECARA LIVE!!!!!!!.....

TERIMA KASIH SEKALI lagi pada anda semua....hanya bersdabarlah menunggu kehadiran Artikel-Artikel yang baharu.......

Dan saya ingin ucapkan SELAMAT HARI RAYA IDILFITRI yang akan mencapai penghujungnya....semoga akan ada sesuatu perubahan yang anda telah laksanakan.....

Wassallam!!!!

Professor BSS (professor_bss@yahoo.com)

Sunday October 26, 2008 - 12:21am (PDT)

No comments: