Who Is Professor BSS

My photo
Professor BSS is the Author of The KeRahsiaan Rahsia Budi Suci Sejati Blog. (RBSS). The contents of this Blog was written and emphasize on and as The Alternative & Additional Information Provider for knowing the secret of our soul and Professor BSS is the The Brainstormer. Unveiling the Truth about RBSS knowledge from the different kind of perspective. And helping you in understanding the secrets of the creation of Human Beings from different views. The RBSS's Blog was formerly published in the Yahoo 360 since 16th December 2007, and drawn more than 68,000 viewers till end of May 2009. Due to Yahoo 360 are no longer in service after 13th July 2009, the RBSS Blog's needs to be transfer to other Blog server. Now..RBSS Blog is in Blogger's Blog...Professor BSS wish all of you a pleasant reading and pray for all of you a very good luck in finding the truth!!!...... The RBSS BLOG was transferred from Yahoo 360 on the 31st May 2009.

Stats Counter started on 6th June 2009


View My Stats

Thursday, June 4, 2009

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #245

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #245 - THE THINK OF...#11 - TECHNOLOGY RBSS #11

THE THINK OF...#11 - TECHNOLOGY RBSS #11

NEUTRALKAN KEDUDUKAN RBSS

Saya memilih subjek ini untuk menjelaskan beberapa perkara yang sering di lakukan oleh ahli RBSS sehingga mereka sendiri berada di dalam kekeliruan yang di lakukan oleh diri mereka sendiri di dalam menyelami keilmuan RBSS ini.

Sebelum saya merungkai permasaalahan tersebut, saya ingin menyentuh DEFINASI perkataan NEUTRAL yang saya gunakan sebagai pembuka tajuk.

NEUTRAL yang saya maksudkan ini merujuka kepada CARA kita MELETAKKAN KEDUDUKAN KEILMUAN RBSS ini di dalam DIRI kita sendiri..atau di dalam lain perkataan, ia bagaimana untuk MELETAKKAN KEDUDUKAN RBSS agar ianya TIDAK DI PENGARUHI OLEH MANA-MANA JENIS ILMU YANG LAIN.

BAGAIMANA IANYA BERLAKU.......

Begini...

Ramai para ahli RBSS mencari SUDUT KEBENARAN Ilmu ini melalui jalan-jalan seperti yang tersirat di dalam keilmuan Tauhid (usuluddin), Fiqah dan Tassawuf dengan mendekatkan diri mereka ke dalam ilmu-ilmu tersebut melalui pertubuhan-pertubuhan Islam, cerdik pandai Islam, Ulama dan Ustadz atau orang-orang persaorangan yang memahami apa itu Islam daripada apa itu RBSS.

Melalui cara yang demikian, ahli-ahli RBSS ini akan terperangkap di dalam KONFLIK ILMU PENGETAHUAN yang SEDANG CARI KEBENARANNYA dengan ILMU yang sedang di pelajari dan di seburi pada ketika itu seperti yang di atas.

Oleh kerana, sang Guru yang mengajar Keilmuan tersebut BUKAN dari kalangan ahli RBSS itu sendiri, maka mereka (guru-guru) tersebut TIDAK AKAN MENGETAHUI APA YANG INGIN KITA KETAHUI, dan akan terus menerus mengajar menurut kurikulum yang mereka patuhi.

Jika yang di ajari oleh mereka itu ILMU TAUHID maka KETAUHIDAN lah yang di ajarkan nya, jika mereka itu dari ILMU FIQAH maka HUKUM ISLAM yang mereka jelaskan atau jika mereka itu dari golongan TARIKAT/TASSAWUF maka jalan-jalan SULUK yang mereka pegangi itu lah yang akan di jarkan kepada kita...

Ini yang saya KLASIFIKASIKAN sebagai MENUNTUT ILMU RBSS DARI LUAR RBSS.....

Dimana kita tidak akan dapat MENEMBUSI rungkaian ILMU PENGETAHUAN mengenai RBSS itu secara jelas dan teratur, kerana pembelajaran ilmu-ilmu seperti yang wujud di dalam Tauhid, Fiqah dan Tassawuf itu tidak dapat menjelaskan dengan jelas APA ITU RAHSIA BUDI SUCI SEJATI....kerana RBSS itu adalah suatu ilmu yang TERRAHSIA sesuai dengan KERAHSIAAN KEWUJUDAN DAN PENCIPTAAN NYA.

Perkara sebegini dapat di lihat dengan jelas di mana-mana juga pun, samaada dari ahli-ahli yang terkini mahupun yang telah lama mengetahui dan mengamalkan RBSS ini...dan akhirnya mereka TERBENTUK kedalam satu ACUAN yang tersendiri dimana PEMAHAMAN mereka mengenai RBSS dan ISLAM itu tidak seimbang...mereka akan lebih cenderung kepada unsur-unsur perkembangan dalam ISLAM.

Pada mereka, itulah jalan yang sebenar dan yang lurus serta cukup jelas untuk di jadikan panduan....Akan tetapi, mereka kurang sedar bahawa ada perkara yang maseh tidak dapat mereka FAHAMI DENGAN JELAS iaitu APA ITU ILMU DALAM KERAHSIAAN RAHSIA BUDI SUCI SEJATI.

Saranan Professor BSS ialah:-

Pandang lah...lihat lah...pelajari lah...rungkailah segala apa yang WUJUD di dalam ilmu KERAHSIAAN RAHSIA BUDI SUCI SEJATI ini...DARI DALAM ILMU INI SENDIRI!!!...

Maksudnya...Kita harus MEMANDANG ILMU DALAM ISLAM dan apa juga keilmuan yang lain itu DARI KACA MATA RBSS, bukan cara yang sebaliknya.

Kerana...jika kita memandang segala ilmu dari dalam RBSS, kita akan dapat melihat ILMU PENGETAHUAN dari Ilmu-Ilmu tersebut dengan lebih jelas dan teratur...dimana kita akan terelak dari melakukan kesilapan tafsiran dan takrifan.

Ini di sebabkan urutan keilmuan yang wujud di dalam RBSS itu AKAN BERPUNCA dari PENCIPTAAN ALLAH itu sendiri dan seterusnya akan melalui PENCIPTAAN NUR BUDI, NUR MUHAMMAD dan NUR-NUR yang lainnya...

Melalui lain perkataan, kita melihat sesuatu itu dari SUDUT YANG PALING ATAS dan bukan dari SUDUT YANG PALING BAWAH...atau di umpamakan sebagai "The Helicopter views"

KENAPA BEGINI.....

Ini di sebabkan..di setiap HAL atau URUTAN dalam PEMBELAJARAN RBSS yang pernah dan banyak di sentuh melalui Blog RBSS ini, banyak menyebut perkara-perkara ASAS di dalam RBSS seperti:-

  1. Apa itu makna pada Nama BUDI SUCI SEJATI
  2. Apa itu makna dalam TUJUAN RBSS
  3. Apa itu makna dalam PANTANG RBSS
  4. Apa itu makna dalam WARNA RBSS
  5. Apa itu makna dalam PRINSIP RBSS

Termasuk:-

  1. Sejarah Asal Usul kejadian manusia
  2. Sejarah perkembangan RBSS
  3. Adaptasi dan Aplikasi

Adalah SUATU URUTAN ILMU yang menerangkan dengan jelas dan sejelasnya APA ITU:-

  • NUR ILLAHI
  • NUR BUDI
  • NUR MUHAMMAD
  • NUR ALLAH

Dan SIAPA ITU:-

  • ALLAH
  • ADAM
  • AHMAD
  • MUHAMMAD

Dan juga MENERANGKAN APA ITU:-

  • Kaitan ROH DAN JASAD
  • kaitan JASAD - NAFAS - ROH
  • kaitan MAHLUK & KHALIK
  • Kaitan ALLAH & HU


Di mana segala ASAS ILMU TERSEBUT hanya bermula dengan perkatan:-

"BUDI MERUPAKAN SUATU CAHAYA YANG MENERANGI ROH KITA"

Dan perkataan tersebut jika kita ikuti URUTAN HUBUNG-KAIT RANGKAIAN segala fakta-fakta kesejarahannya, akan dapat memberitahu kita AKAN SEMUA MAKNA-MAKNA kepada perkara-perkara yan gdi sebutkan di atas...Dimana semuanya itu TERSIRAT di dalam AL-QURAN.

YOU THINK OF IT

Wassallam!

Professor BSS

at professor_bss99@yahoo.com.au

APPLICATION FOR KURSUS KEFAHAMAN ARE STILL OPEN
EMAIL YOUR RESUME TO
APPLICATION OPEN TO ALL
Tags: | Edit Tags
Wednesday April 29, 2009 - 02:43pm (PDT) Edit | Delete | Permanent Link | 0 Comments

No comments: