Who Is Professor BSS

My photo
Professor BSS is the Author of The KeRahsiaan Rahsia Budi Suci Sejati Blog. (RBSS). The contents of this Blog was written and emphasize on and as The Alternative & Additional Information Provider for knowing the secret of our soul and Professor BSS is the The Brainstormer. Unveiling the Truth about RBSS knowledge from the different kind of perspective. And helping you in understanding the secrets of the creation of Human Beings from different views. The RBSS's Blog was formerly published in the Yahoo 360 since 16th December 2007, and drawn more than 68,000 viewers till end of May 2009. Due to Yahoo 360 are no longer in service after 13th July 2009, the RBSS Blog's needs to be transfer to other Blog server. Now..RBSS Blog is in Blogger's Blog...Professor BSS wish all of you a pleasant reading and pray for all of you a very good luck in finding the truth!!!...... The RBSS BLOG was transferred from Yahoo 360 on the 31st May 2009.

Stats Counter started on 6th June 2009


View My Stats

Thursday, June 4, 2009

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #242

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #242 - THE THINK OF...#8 - TECHNOLOGY RBSS

THE THINK OF...#8 - TECHNOLOGY RBSS #08

THE HUMAN MODERN TECHNOLOGY vs TECHNOLOGY RBSS

Subjek ini adalah lanjutan dari subjek dari Post #241 TECHNOLOGY CYBER vs TECHNOLOGY RBSS, dan ianya akan memperjelaskan beberapa PERBEZAAN di dalam sesuatu TINDAKKAN melalui pengaplikasian sesuatu Techology yang di ungguli oleh Manusia.

Melalui HUMAN MODERN TECHNOLOGY, telah banyak jenis Technology di cipta dan di bangunkan untuk kegunaan Manusia sejagat, ia merangkumi pelbagai bidang di dalam semua sektor keteknologian dari semudah jenis Technology kepada yang bertenaga Nuclear!..semuanya di cipta untuk keselesaan kehidupan para Manusia.

Jika di senaraikan THE HUMAN MODERN TECHNOLOGY ini, ianya tersangatlah banyak di reka cipta oleh cerdik pandaidari zaman dahulu sehingga lah di zaman ini.

Sesuatu jenis Technology itu tidak wujud begitu sahaja, tetapi ianya di reka cipta berdasarkan KEPERLUAN SESUATU MASA dan ZAMAN..dan orang-orang yang TERKEMUDIAN pula akan mencuba untuk memperbaiki sesuatu Technology yang sedia wujud itu untuk di majukan bersesuaian dengan kehendak pengguna semasa, dan perkara ini akan berlanjutan hingga ke akhir zaman.

Jadi....sesuatu hasil dari reka cipta Technology yang di lakukan oleh para Manusia itu BERTUJUAN untuk MEMPERMUDAHKAN sesuatu pekerjaan yang menggunakan Technology...

Seperti kemajuan sesuatu di dalam bidang otomobil kenderaan darat, laut, udara, perkakas rumah tangga, ketenteraan, kejuruteraan sivil, pembinaan, kesihatan dan rawatan, pertanian bagi menghasilkan makanan, penternakan serta termasuk hal-hal pembiakan para manusia, haiwan, tumbuh2an dan yang sebagainya itu.

Itu semua adalah HUMAN MODERN TECHNOLOGIES!!!!.......

PERSOALAN.....bagaimana kita boleh menghubungkaitkan HUMAN MODERN TECHOLOGY ini dengan TECHNOLOGY RBSS???....

Ia bukan setakat menghubungkaitkan sahaja, malah ia juga boleh di lakukan secara PERTENTANGAN TECHNOLOGY jika berlaku pertembungan KEPENTINGAN, samaada untuk tujuan yang baik ataupun yang jahat!.

Mengambil contoh...

Kecanggihan peralatan peperangan di dalam setiap Angkatan Tentera di mana-mana Negara di Dunia ini, jika di gunakan segala peralatan yang Bertechnology maju ini terhadap sesama sendiri, maka kehancuran umat dan prasarana akan terjadi seperti apa yang berlaku di dalam perang di IRAQ dan AFGHANISTAN...Kesannya sungguh dasyat kepada Manusia itu sendiri.

Dan jika di senaraikan kekuatan Technology peperangan yang ada pelbagai jenis peralatan peperangan itu dengan kekuatan seorang manusia yang berCahaya Budi...kekuatan alat-alat dan senjata modern itu tampak akan lebih canggih dan maju, dan di rasakan para Manusia itu tidak dapat untuk mengatasi segala kekuatan sesuatu alat atau senjata itu...

Itu benar dan tidak dapat di nafikan langsung.....Akan tetapi..

Para manusia yang memiliki Cahaya Budi itu MAMPU menandingi segala kekuatan yang ada pada sesuatu alat atau senjata tersebut dalam dua (2) keadaan.

1)

  • Boleh DI TIRU bentuk Technologynya dengan segala KEISTIMEWAAN yang kita miliki dan ini di sebut sebagai THE MIMECRY TECHNOLOGY.
  • Peniruan Technology ini pula bukan boleh di manfaatkan secara kegunaan ramai tetapi hanya dalam keadaan yang tertentu dan lebih bersifat keindividuan.
  • Dan hanya dapat di gunakan untuk melakukan sesuatu pekerjaan yang hanya dapat di fahami oleh diri kita sendiri sahaja...bukan pada orang lain.

2)

  • Kemajuan Human Modern Technology manusia itu boleh di halang menggunakan KeCahayaan CahayaBudi jika ianya mendatang kemudaratan yang besar kepada manusia.
  • Penghalangan ini bukan bermaksud kita secara terus melawan kekuatan alat-alat senjata itu secara one to one, tetapi penghalangan itu di lakukan secara HUMAN TO HUMAN.
  • Di sinilah terletaknya kekuatan Technology RBSS di dalam proses menghalang, ianya di tujukan kepada manusia yang akan melakukan sesuatu kekejaman dengan menggunakan alat-alat senjata yang termodern.
  • Ini menunjukkan, sejauhmana juga pun kecanggihan akal manusia mencipta pelbagai Techology, mereka akan dapat di lumpuhkan secara kemanusiaan nya juga.

Dan ada banyak lagi contoh kecanggihan Technology yang di cipta oleh manusia dapat di lentur dengan kecanggihan Technology RBSS jika ianya bertembung di mana-mana. Ini juga menunjukkan bahawa CAHAYA BUDI itu tetap mengatasi THE HUMAN MODERN TECHNOLOGY.

SEBABNYA....

Segala ciptaan manusia MEMERLUKAN manusia juga untuk mengawal dan menggerakkannya, walaupun sesuatu itu kelihatan amat canggih!!!.

Seperti secanggih-cangih Space Shuttle buatan NASA, mereka memerlukan manusia untuk menerbangkannya ke angkasa lepas...begitu juga hal nya dengan Satelite-Satelite yang canggih masih manusia juga yang mengawalnya dari bilik gerakan di Bumi...

APA YANG BOLEH KITA FAHAMI....

Manusia mencipta sesuatu Technology untuk sesama Manusia dan masih memerlukan Manusia untuk melakukan dan menggunakannya.

Jadi...jika berlaku sesuatu CONFLICT di antara TECHNOLOGY MANUSIA dengan TECHNOLOGY RBSS........

SASARAN atau CARA MENGATASI NYA ialah SI MANUSIA itu sendiri...bukan kepada Technology yang di gunakan oleh mereka.

Jika perkara ini dapat di fahami oleh semua...Tidak akan ada peperangan sesama Manusia lagi...Kerana ia akan dapat di cegah sebelum sesuatu itu menjadi parah!.dengan maksud Manusia iitu pula yang mengawal Manusia.

YOU THINK OF IT..

Wassallam!

Professor BSS

professor_bss99@yahoo.com.au

APPLICATION FOR KURSUS KEFAHAMAN ARE STILL OPEN
SEND YOUR RESUME TO

Tags: | Edit Tags
Saturday April 25, 2009 - 04:59pm (PDT) Edit | Delete | Permanent Link | 0 Comments

No comments: