Who Is Professor BSS

My photo
Professor BSS is the Author of The KeRahsiaan Rahsia Budi Suci Sejati Blog. (RBSS). The contents of this Blog was written and emphasize on and as The Alternative & Additional Information Provider for knowing the secret of our soul and Professor BSS is the The Brainstormer. Unveiling the Truth about RBSS knowledge from the different kind of perspective. And helping you in understanding the secrets of the creation of Human Beings from different views. The RBSS's Blog was formerly published in the Yahoo 360 since 16th December 2007, and drawn more than 68,000 viewers till end of May 2009. Due to Yahoo 360 are no longer in service after 13th July 2009, the RBSS Blog's needs to be transfer to other Blog server. Now..RBSS Blog is in Blogger's Blog...Professor BSS wish all of you a pleasant reading and pray for all of you a very good luck in finding the truth!!!...... The RBSS BLOG was transferred from Yahoo 360 on the 31st May 2009.

Stats Counter started on 6th June 2009


View My Stats

Thursday, June 4, 2009

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #182

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #182

THE ART OF...#24 - ISLAM KAH AKU INI?

Soalan inilah yang harus di tanyakan pada setiap diri ISLAM KAH AKU INI?, kerana ramai yang MENGAKU bahawa mereka itu MENGANUT DAN MENGIKUTI AJARAN ISLAM...

TETAPI adakah ISLAM yang mereka pegangi itu benar-benar ISLAM dalam arti kata yang sebenar???

Ini adalah kerana DEFINASI perkataan ISLAM itu sebenarnya ber-TERASKAN Kalimah LAAILLAH HAILLALLAH yang membawa maksud TIADA LAIN TUHAN SELAIN ALLAH!!!...

PERSOALANNYA

Jika semua orang yang beragama ISLAM itu mengaku bahawa mereka itu ISLAM, mengapa pembentukkan IMAN yang ber-TERASKAN KALIMAH SYAHADAH itu TIDAK MENJADI seperti APA YANG DI UCAPKAN???

CONTOHNYA

Ramai orang ISLAM maseh menipu diri sendiri, menipu keluarga, menipu majikan, menipu kerajaan, menipu TUHAN yang mereka sembah melalui TINGKAH LAKU YANG BERTENTANGAN DENGAN AJARAN ISLAM yang telah di tetapkan oleh ALLAH SWT sebagai TUHAN SEKELIAN ALAM!!!

Dalam masa sehari sahaja, kita akan melakukan pelbagai kesalahan yang bertentangan dengan ISLAM...apatah lagi dalam setahun dan seumur hidup sehingga sekarang!!!

Jadi, apabila seseorang itu ber-AMAL tidak semestinya mereka itu ber-IMAN...kerana AMAL itu adalah jenis PERBUATAN yang boleh di lakukan oleh sesiapa juga, manakala IMAN itu pula adalah KEPERCAYAAN YANG TIDAK BERBELAH BAGI TERHADAP TUHANNYA SERTA MEMAHAMI MAKSUD TUHANNYA MENJADIKAN DIRI MEREKA, dan kerana itu mereka ber-IMAN tanpa BATASAN!!!...

Melalui Posting #170 - #181, saya banyak menyentuh perkara yang berkaitan dengan TUHAN dan ISLAM, termasuk perkara yang menyentuh SYURGA NERAKA dan DOSA PAHALA...tetapi apakah maksud yang tersirat mengenai semua perkara tersebut dengan apa yang menjadi TAJUK kepada BLOG KERAHSIAAN RAHSIA BUDI SUCI SEJATI ini???

Ianya berbalik kepada KALIMAH SYAHADAH!!!....melalui ISLAM kita Mengucap Dua kalimah Syahadah dan melalui RBSS kita juga mengungkap kata-kata yang sama...tetapi melalui ISLAM dan RBSS itu maseh di jadikan atau di wujudkan JURANG YANG SANGAT LUAS oleh setiap manusia yang memiliki kedua-duanya sekali, sehingga mereka tidak pasti di manakah ISLAM MEREKA ITU BERDIRI DI DALAM DIRI MEREKA SENDIRI.

Ini dapat kita lihat dari PERBUATAN seseorang yang memiliki kedua-duanya iaitu ISLAM DAN RBSS, jika ketika melakukan PEKERJAAN yang di suruh oleh ISLAM mereka MELUPAKAN RBSS, maka RBSS mereka HANYA TUMPANGAN di dalam HATI MEREKA sahaja, dan jika ketika melakukan suruhan RBSS mereka MELUPAKAN ISLAM, maka mereka meletakkan ISLAM sebagai ANUTAN SAHAJA di dalam kehidupan seharian mereka...

Oleh sebab itulah, melalui ILMU KETUHANAN yang DI CERNA melalui KERAHSIAAN RAHSIA BUDI SUCI SEJATI ini, ALLAH SWT menerapkan KEDUA-DUANYA SEKALI iaitu ISLAM DAN RBSS di dalam SATU TUBUH dan DI KERJAKAN oleh tubuh yang sama MELALUI WAKTU YANG SAMA!!!

Inilah yang di katakan KESEBATIAN DI ANTARA ROH DAN JASAD melalui IKATAN PERNAFASAN!!!....

Jika ini dapat di fahami oleh semua yang terlibat, maka ISLAM DAN RBSS mereka telah MENJADI SATU....dan pada waktu itu, akan tidak ada lagi PERBALAHAN mengenai yang mana satu ISLAM dan yang mana satu RBSS!!!..

Dan segala TINDAK-TANDUK mereka (perbuatan) akan MENCERMINKAN KEDUA-DUANYA SEKALI TANPA PERLU BERTUNGKUS-LUMUS MENONJOLKANNYA....dan inilah yang di katakan SEJATI!!!

SEJATI itu pula bermaksud MANUSIA YANG SEBENAR MENURUT PENCIPTAAN ASAL TUHAN YANG MAHA ESA....manusia yang tidak mudah terpengaruh dengan apa juga pengaruh, mereka MERDEKA dari semua GODAAN, dan hanya PERCAYA dan BERPEGANG kepada YANG SATU!!!...

PENGLIHATAN mereka terhadap apa juga kejadian ALAM SEKELILING akan bersandarkan KEPERCAYAAN BAHAWA ITU SEMUA KEJADIAN DARI YANG MAHA KUASA dan akan melakukan sesuatu pekerjaan MENURUT KEADAAN YANG DI JADIKAN OLEH TUHANNYA...bukan dengan menurut HAWA NAFSU!!!

Di dalam peringkat itu, akan tiada perdebatan mengenai apa juga jenis KEPERCAYAAN seperti yang di pertikaikan di dalam MAHZAB-MAHZAB, di dalam HUKUM-HUKUM, di dalam SYARAK kerana mereka AKAN MEMAHAMINYA dengan PENGLIHATAN YANG SANGAT JELAS kerana apa sesuatu itu terjadi dan siapa yang menjadikannya....

APA MAKSUD SEBENARNYA?

Maksud yang tersirat ialah, DALAM DIRI SETIAP MANUSIA ITU TELAH WUJUD ISLAM DAN KERAHSIAAN RAHSIA BUDI SUCI SEJATI MELALUI PEMBINAAN ROH DAN JASAD!!!.....

TANPA KEDUA-DUANYA MAKA MAHLUK MANUSIA ITU TIDAK AKAN DAPAT DI WUJUDKAN DAN HIDUP SEPERTI SEORANG MANUSIA....

JADI MENGAPA HARUS TERUS MENERUS MEMPERTIKAIKAN SEGALA PEMBINAAN YANG DI CIPTAKAN OLEH ALLAH SWT???

Renungilah segala apa yang telah di rungkai dan di huraikan, carilah CAHAYA tersebut di dalam diri anda sebagai seorang Mahluk Manusia...ADAKAH AKU INI ISLAM???, DAN ISLAMKAH AKU INI???

Wassallam!
Professor BSS (professor_bss@yahoo.com)
Monday June 23, 2008 - 07:30am (PDT)

No comments: