Who Is Professor BSS

My photo
Professor BSS is the Author of The KeRahsiaan Rahsia Budi Suci Sejati Blog. (RBSS). The contents of this Blog was written and emphasize on and as The Alternative & Additional Information Provider for knowing the secret of our soul and Professor BSS is the The Brainstormer. Unveiling the Truth about RBSS knowledge from the different kind of perspective. And helping you in understanding the secrets of the creation of Human Beings from different views. The RBSS's Blog was formerly published in the Yahoo 360 since 16th December 2007, and drawn more than 68,000 viewers till end of May 2009. Due to Yahoo 360 are no longer in service after 13th July 2009, the RBSS Blog's needs to be transfer to other Blog server. Now..RBSS Blog is in Blogger's Blog...Professor BSS wish all of you a pleasant reading and pray for all of you a very good luck in finding the truth!!!...... The RBSS BLOG was transferred from Yahoo 360 on the 31st May 2009.

Stats Counter started on 6th June 2009


View My Stats

Thursday, June 4, 2009

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #200

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #200

THE SECRET OF...#5 - ISI POKOK BADAN

Persoalan mengenai cara-cara dan di sebalik ISI POKOK BADAN ini telah menjadi perhatian segolongan pembaca, di mana mereka ingin tahu perkara-perkara yang berkaitan dengannya...dan pada kali ini, saya menghuraikan persoalan tersebut menurut sudut yang di tanyakan.

ADAKAH ISI POKOK BADAN HARUS DI ISI 2 - 3 KALI DALAM SEHARI?

Menurut KONSEP AMALAN RBSS, ISI POKOK BADAN (IPB) hanya di perlukan untuk di lakukan HANYA 1 kali (satu) dalam sehari dan masa yang terbaik untuk melakukannya adalah ketika baharu bangun tidur di waktu pagi atau subuh!

Tidak ada peraturan yang mengatakan bahawa kita harus IPB 2-3 kali dalam sehari dan tidak ada keperluan untuk melakukan cara yang demikian, TERKECUALI pada hari tersebut anda telah melakukan AMALAN BERJURUS, maka itu anda HARUS MEMPERBAHARUI IPB kerana anda baharu sahaja MENCIPTA CAHAYA yang baharu...

Jika anda melakukan IPB lebih dari sekali dalam sehari, itu menandakan bahawa KEYAKINAN anda masih di tahap yang lemah!!!...

Cuba anda renungkan sejenak, IPB di wujudkan dan termaktub di dalam PRINSIP RBSS dan jatuh kepada PRINSIP #5...sebenarnya ianya di jadikan sebagai CARA atau METHODE bagi MEMPERBAHARUI KECAHAYAAN YANG TELAH DI CIPTA MELALUI AMALAN BERJURUS DAN MEMPERSEDIAKAN TINDAKKAN DENGAN KECAHAYAAN YANG SENTIASA BAHARU atau yang UP TO DATE!!!!......

Jika anda selepas bangun dari tidur semalaman dan telah mengisi IPB dan di waktu siangnya atau seterusnya TIDAK MELAKUKAN AMALAN BERJURUS, apa keperluan untuk mengisi IPB sehingga 2-3 kali???....Hendak di katakan untuk menambah POWER atau KECAHAYAAN...pun tidak!!!!!!!!!!!!!.

Bagi yang mengatakan atau yang mempunyai kepercayaan bahawa dengan melakukan banyak IPB, kita seperti di ibaratkan Makan dan Minum!....Ini suatu kepercayaan yang kurang tepat dari Konteks Peraturan dan kejadian RBSS!!!!!!


KERANA, selagi kita tidak melakukan AMALAN BERJURUS, selagi itulah KECAHAYAAN yang ada pada kita TIDAK AKAN BERTAMBAH, sebaliknya ianya AKAN BERKURANGAN....dan apabila ianya berkurangan, itu baharu bermakna kita telah banyak MENGGUNAKAN TENAGA DARI KECAHAYAAN TERSEBUT!!!...dan wajib bagi diri kita untuk melakukan AMALAN BERJURUS...

JADI...jika KECAHAYAAN itu tidak bertambah, apa alasannya untuk mengisi IPB melebihi dari sekali dalam sehari???????

Itu sebabnya saya katakan TERKECUALI jika kita melakukan AMALAN BERJURUS pada hari tersebut, maka kita harus mengisi IPB bagi memperbaharui kecahayaan yang baharu di ciptakan, bagi mempertingkatkan keupayaan di dalam TINDAKKAN untuk masa-masa kehidupan yang ada sebelum tibanya waktu tidur sehingga kita bangun dari tidur semula.

Hanya orang-orang yang ada perasaan WAS-WAS sahaja yang mengisi IPB terlalu kerap dalam sehari kerana merasakan PERLINDUNGAN yang sediaada melalui KECAHAYAAN ini belum mencukupi melindungi diri mereka!!!!

Maksud yang jelas ialah...melakukan IPB terlalu kerap atau terlalu banyak sebenarnya TIDAK mendatangkan apa-apa faedah sampingan dan tidak menguatkan KECAHAYAAN yang ada!

Professor BSS (professor_bss@yahoo.com)

Wednesday August 6, 2008 - 09:43am (PDT)


No comments: