Who Is Professor BSS

My photo
Professor BSS is the Author of The KeRahsiaan Rahsia Budi Suci Sejati Blog. (RBSS). The contents of this Blog was written and emphasize on and as The Alternative & Additional Information Provider for knowing the secret of our soul and Professor BSS is the The Brainstormer. Unveiling the Truth about RBSS knowledge from the different kind of perspective. And helping you in understanding the secrets of the creation of Human Beings from different views. The RBSS's Blog was formerly published in the Yahoo 360 since 16th December 2007, and drawn more than 68,000 viewers till end of May 2009. Due to Yahoo 360 are no longer in service after 13th July 2009, the RBSS Blog's needs to be transfer to other Blog server. Now..RBSS Blog is in Blogger's Blog...Professor BSS wish all of you a pleasant reading and pray for all of you a very good luck in finding the truth!!!...... The RBSS BLOG was transferred from Yahoo 360 on the 31st May 2009.

Stats Counter started on 6th June 2009


View My Stats

Thursday, June 4, 2009

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post # 159

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post # 159

THE Q&A # 10 - TRANSFORMER 50

Perkara ini merujuk kepada TRANSFORMER 50 yang MEMPERTIKAIKAN kewujudan Professor BSS melalui Blog RAHSIA BUDI SUCI SEJATI...semoga dengan extract email-email yang TELAH MENDAPAT MANFAAAT dari kewujudan Blog RBSS di kemukakan akan dapat memahamkan beliau memngenai Tujuan dan Halatuju Penulisan Blog RBSS ini....dan dua email yang di kemukakan adalah dari berpuluh-puluh email yang sedemikan untuk di jadikan sebagai contoh sahaja...dan untuk menghormati nama dan alamat email pengirim, saya terpaksa memadamkannya....

Intro and comments

transformers 50

Monday, May 5, 2008 7:25:56 PM

To:Professor BSS Sejati professor_bss@yahoo.com

Waalaikumsalam wbt.

Jawapan saya adalah selepas soalan-soalan anda.....

----- Original Message ----

ﻪﺘﺎﻜﺮﺒﻮﷲﺍﺔﻤﺤﺭﻮ ﻡﻜﻴﻠﻋ ﻢﻼﺴﻠﺍ

Tuan Prof

Saya tidak kenal Tuan Prof hanya setakat kenyataan Prof di blog RBSS (kalau tidak silap) bahawa Prof menjadi ahli semenjak 1977 kemudian melanjutkan pelajaran di US sehingga mendapat ijazah dan gelaran Professor.

Sebelum saya teruskan, izinkan pula saya memberi sinopsis diri saya.

1. Menjadi ahli sjak 1986

2. Penglibatan aktif keseluruhannya dalam AJK semenjak 86 hingga ke 2001/02

3. graduate in Computer Sc - major in Principle of Programming, Mathematics, Business Study and Accounting.

4. seorang IT dan analisa dan sekarang bekerja dalam sebuah MNC yang gergasi as a Business Analyst and Statistics Analysis.

Prof: Alhamdulillah!...Very Impressive and well done!...

Berdasarkan analisa2 saya dan deskripsi Tuan Prof, saya belum pernah dengar akan kewujudan Tuan Prof selama saya bekecimpung dalam bidang ini. Tuan Prof memang seorang IT savvy, seorang intellect dan seorang yang pandai menaip sahaja.

Prof:- Anda tidak perlu mengeluarkan kenyataan sebegini rupa, jika tidak melakukan homework yang rapi!...di mana kenyataan sebegini telah mencerminkan kekurangan, kelemahan dan kerendahan ahlak diri anda sendiri....

Saya yakin benar bahawa Tuan Prof tidak bersendirian. Di sekeliling Prof adalah kalangan ahli2 lama dan baru which have been feeding you informations. Tidak hairanlah jika jawapan/brainstormers pada soalan2 atau kemuskilan2 itu diutarakan pada hari2 yang tertentu.

Prof:- Telah saya kemukakan jawapan ini melalui post, tetapi untuk pengetahuan anda, saya sememangnya melakukan jawapan secara bersendirian dan menggunakan segala apa yang saya ketahui dan pelajari...berkenaan dengan informations, Ya memang benar saya selalu di berikan maklumat-maklumat secara sukarela mengenai perkembangan RBSS di seluruh dunia oleh ahli-ahli RBSS melalui email, tetapi mereka tidak pernah mengajar saya bagaimana untuk menjawap sesuatu persoalan!....

Dan semestinya saya menjawap soalan-soalan menurut kelapangan masa yang saya miliki dari tugas-tugas utama saya dan saya tidak pernah memilih hari untuk menjawap sesuatu soalan, kerana tidak pernah menggunakan kaedah FENGSHUI!!!!....

Sebenarnya saya ada beberapa soalan yang "gentleman" untuk Tuan Prof, tapi tidak dapat saya kemukakan as in text format atau di dalam ruang siber (cyber space).

Suka saya mengingatkan bahawa Ilmu ini adalah sensitif baik secara individual atau secara amnya. Jadi oleh itu Tuan Prof yang lebih bijak pandai dari saya (in terms of kedudukan and title), haruslah membidas dan menjawab setiap soalan2 atau kemuskilan2 dengan secara harmony, emphathy dan flexible. Tentu sekali kita tidak mahukan mana2 pihak yang bersalah anggapan dan menjadi "broiling" demi untuk menegakkan kefahaman masing2. Sesungguhnya aspek2 tentang amalan ini sungguh luas and people will tends to look at it from different horizons and platforms.

Prof:- Perkara ini tidak timbul atau di timbulkan jika seseorang itu faham dan mengerti apakah maksud The Alternative & Additional Informations Provider and The Brainstormer!....Hanya yang tidak faham sahaja yang selalu mempertikaikannya.

Tujuan saya menulis ini bukan untuk menjatuhkan, tapi ini adalah kritikan ikhlas dan harap kita sama2 dapat memperjuangkan amalan ini secara aman dan damai.

Prof:- Tujuan anda tidak menjadi apa-apa halangan terhadap perkembangan Blog RBSS ini kerana penulisan Blog RBSS tetap melakukan tugas dan tanggungjawap yang telah di tetapkan....

Harap Tuan Prof mengerti akan message saya dan mohon maaf jika kritikan diatas ada menyinggungkan perasaan Tuan.

Sekian.

Wassalam

Transformers 50

(50>1)

Prof:- Samaada tersinggung ataupun tidak, itu bukan menjadi persoalan yang harus di utamakan...tetapi kejujuran dan keikhlasan hati terhadap apa yang di katakan adalah teras kehidupan dan keahlakan diri seseorang....

Wassallam!

Professor BSS

CONTOH-CONTOH EMAIL DARI YANG MENDAPATKAN MANFAAT MELALUI BLOG RBSS INI.....

salam perkenalan

Mentari Bss

Tuesday, May 6, 2008 10:26:15 PM

To:professor_bss@yahoo.com

assalamualaikum, terimakasih kerana menjawab salam saya tempoh hari . saya ahli bss dari johor tahun 2003 hingga kini tapi saya aktif dalam kelas hanya 2 tahun sahaja, lepas itu tengelam timbul kerana komitmen pada pekerjaan tetapi alhamdulillah saya masih bawa sampai sekarang walaupun tak ke kelas lagi. untuk pengetahuan prof.rbss saya mengikuti blog rbss ini sejak dua minggu yg lepas mungkin saya dapat petunjuk dari Allah ketika membuka laman web budi suci sejati lalu tergerak hati ingin tahu apa ada dalam blog rbss ini dan alhamdulillah saya telah temui apa yang saya cari selama ini dan saya telah jadikan blog prof rbss ini sebagai pilihan utama.Dan saya ingin sekali menjadi murid prof dan mendapat bimbingan dan tunjuk ajar prof dari semasa ke semasa .Kerana ramai ahli bss yang saya jumpa banyak berahsia atau tidak tahu .Saya dapati apa-apa yg prof terangkan dlm blog ini sangat tepat dan iklas,dan saya sokong 100% dan berharap prof teruskan blog ini untuk manfaat ahli rbss yg dahagakan ilmu Allah, dan saya doakan prof sihat dan panjang umur ,amin dan saya berharap satu hari nanti saya dapat dapat bertemu prof. harap prof dapat balas emel saya ini sekian wassalam.

Assalamualaikum.

zaki rudin

Wednesday, May 7, 2008 6:42:46 PM

To:professor_bss@yahoo.com

Assalamualaikum. Prof. Apa khabar? Saya Zaki, apa yang saya lihat apa yang prof. terangkan berkenaan RBSS dalam internet memang benar. Saya lihat prof. atau yg diberi kebenaran menulis atas arahan prof ni memang benar. Saya rasa prof ni mungkin merupakan salah seorang tok guru @ jemaah guru BSS. Walau apa pun saya amat berterima kasih kasih atas pandangan yang diberikan oleh prof dlm forum RBSS. Sebenarnya saya bukanlah dari ahli BSS. Walau pun begitu pada pendapat saya BSS ini sememangnya hebat. Allah telah menggerakkan hati saya menulis e-mail ini kepada prof. Saya berharap ramai org seperti prof yang bersemangat waja harus ada dinegara ini. Diharapkan prof dan ahli BSS yang lain semua baik dan tiada sebarang permusuhan atau sengketa atau hasad dengki. untuk makluman prof saya baru kenal prof dlm seminggu bila terbaca berkaitan Rahsia BSS di internet. Pada pendapat saya prof ni memang seorang yang baik dan banyak memberi nasihat pendedahan tentang ilmu. Saya berharap prof. dapat memberi nasihat kepada saya yang kurang ilmu ni. Akhir kata terima pantun yang tak berapa pandai dari saya. Buah Cempedak luar pagar ambil galah tolong jolokkan saya budak baru nak belajar kalau sudi tolong tunjukkan. sekian. TQ.

KOMEN PROFESSOR BSS

BERBURU DI PADANG DATAR, NAMPAK RUSA BERBELANG KAKI...

BERGURU KEPALANG AJAR SEPERTI HENDAK MATI DI ESOK HARI...................

Wassallam!

Professor BSS (professor_bss@yahoo.com)

Sunday May 11, 2008 - 05:39pm (PDT)


No comments: