Who Is Professor BSS

My photo
Professor BSS is the Author of The KeRahsiaan Rahsia Budi Suci Sejati Blog. (RBSS). The contents of this Blog was written and emphasize on and as The Alternative & Additional Information Provider for knowing the secret of our soul and Professor BSS is the The Brainstormer. Unveiling the Truth about RBSS knowledge from the different kind of perspective. And helping you in understanding the secrets of the creation of Human Beings from different views. The RBSS's Blog was formerly published in the Yahoo 360 since 16th December 2007, and drawn more than 68,000 viewers till end of May 2009. Due to Yahoo 360 are no longer in service after 13th July 2009, the RBSS Blog's needs to be transfer to other Blog server. Now..RBSS Blog is in Blogger's Blog...Professor BSS wish all of you a pleasant reading and pray for all of you a very good luck in finding the truth!!!...... The RBSS BLOG was transferred from Yahoo 360 on the 31st May 2009.

Stats Counter started on 6th June 2009


View My Stats

Thursday, June 4, 2009

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #133

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #133

THE Q&A #2 - FROM MATAKAJI58

Ini adalah komen yang di hantar oleh "Matakaji58" melalui post #132 comment, dan anda yang terlibat sila meneliti dan mengkaji, apakah yang di luahkan oleh Matakaji58 ini...

Sebenarnya, saya telah menyentuh dengan banyaknya perkara seperti yang di sebut oleh Matakaji58 ini, dan terpulanglah kepada pihak yang bertanggungjawap untuk membuat sesuatu, yang pasti...jangan pinggirkan atau tidak menghiraukan luahan seperti ini, kerana itu adalah perkara-perkara yang harus di ambil perhatian yang serius!

Saya menyeru sekali lagi kepada pihak Guru-Guru dan Persatuan kelolaan Guru-Guru, agar membuat perubahan-perubahan seperti yang di kehendaki oleh para lapisan ahli-ahli, semoga kemeriahan dan kewibawaan RBSS akan berkekalan.....

Di bawah ini adalah salinan dari komen yang di kemukan oleh MATAKAJI58....selamat membaca! dan buatlag penilaian sendiri.....

Comments

(1 total) Post a Comment

Assalamualaikum wbt semua!...
Saya sudah ikuti dari blog ini dari post 1 - 131....komen saya, 1000% saya sokong Tuan Professor BSS, baik apa yg dia cakap atau apa yg dia hurai...betul!

Saya sendiri belajar dgn pihak guru (lebih 15 tahun)tapi banyak maklumat yg tidak mahu di berikan oleh mereka mengenai rbss, kami seolah-olah di sekat utk mengetahui sesuatu yg lebih lanjut, guru2 juga bersikap acuh tak acuh dalam memberikan pengajaran, banyak di rujuk pada orang2 bawah, dan orang2 bawah ini pulak tidak tahu macam mana untuk menjawapnya...


Kalau di kelas...tidak ada yg lain selain bermain gerak, kes-kes perubatan...macam pelajaran yang Tuan Prof katakan seperti prinsip, tujuan, pantang larang, warna atau yg basic itu..tidak ada yg tersusun...kalau di tanya baharu di jawap,kalau tak tanya maknanya kita takkan dapat tahu langsung!..ini bukan sistem belajar yg betul.

Kalau yg datang belajar sama ramai dengan yg tak mahu ngamalkan kerana tidak tahu apa itu rbss..buat apa? jadi pihak guru2 harus membuat perubahan dalam mentadbir dan melakar aktiviti persatuan...saya tahu AJK2 tidak ada hak mutlak bersuara, semua terpaksa ikut kata guru2 yg mentadbir persatuan.
Bagi pendapat saya, rbss adalah hak mutlak bagi manusia jadi kenapa ada pihak yg memonopolikannya?, dan rbss bukan satu jenis warisan turun menurun sesuatu keluarga aje tapi sudah jadi hak setiap orang jadi kenapa di nafikan hak mereka?
Kenapa zaman arwah bapak meriah? sebab arwah bapak miliki kualiti rbss yg sebenar..tak tamak, tak kedekut ilmu, tak pilih kaseh, tak sorokkan ilmu dan ikhlas turunkan ilmu bukan niagakan ilmu!...

Saya setuju dgn Tuan Prof, patutnya persatuan kena jaga hal ehwal ahli tapi skrg sudah terbalik, ahli2 kena jaga persatuan!..harus ingat,ini persatuan bagi ilmu rbss bukan persatuan peniaga2 pasar malam yg buat duit tiap2 malam.

Saya meninggalkan persatuan pun kerana sebab2 tak dapat nak timba ilmu lagi, tak taulah samaada guru2 tu lokek ilmu atau tak tau nak huraikan ilmu? kalau di tanya kita kena tanya balik, seolah olah guru2 hendak mengelak dari menjawap cara jujur dan ikhlas.

Macam alasan belum masanya belum peringkat yg guru2 berikan pun tak masuk di akal, sebab yg bertanya dah lama datang belajar!kalau nak di kata saya mengkritik guru2 pun boleh jugak di katakan begitum sebab semua masaalah sekarang berpunca dari guru2 jugak, jadi guru2 kena musahabah diri terima hakikat sebenarm jangan cakap lain buat lain macam sekarang ni.

Pendapat saya jugak, guru2 yg di sukai oleh ahli2 adalah dari jenis guru2 yg di redhai oleh Allah swt sebab rbss ini milik Allah swt...

Dan saya minta Tuan Prof beri komen tentang komen saya ini.
Wassalam.
Matakaji58

Kepada pemberi komen, seperti yang saya sebutkan di atas...sudah terlalu banyak yang telah saya perkatakan dan cukuplah dengan komen dari anda itu....dan terima kaseh kerana berani menyuarakan rasa isi hati anda buat tatapan semua....

Wassallam!

Professor BSS (professor_bss@yahoo.com)

Friday April 4, 2008 - 09:08pm (PDT)

No comments: