Who Is Professor BSS

My photo
Professor BSS is the Author of The KeRahsiaan Rahsia Budi Suci Sejati Blog. (RBSS). The contents of this Blog was written and emphasize on and as The Alternative & Additional Information Provider for knowing the secret of our soul and Professor BSS is the The Brainstormer. Unveiling the Truth about RBSS knowledge from the different kind of perspective. And helping you in understanding the secrets of the creation of Human Beings from different views. The RBSS's Blog was formerly published in the Yahoo 360 since 16th December 2007, and drawn more than 68,000 viewers till end of May 2009. Due to Yahoo 360 are no longer in service after 13th July 2009, the RBSS Blog's needs to be transfer to other Blog server. Now..RBSS Blog is in Blogger's Blog...Professor BSS wish all of you a pleasant reading and pray for all of you a very good luck in finding the truth!!!...... The RBSS BLOG was transferred from Yahoo 360 on the 31st May 2009.

Stats Counter started on 6th June 2009


View My Stats

Thursday, June 4, 2009

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #104

RAHSIA BUDI SUCI SEJATI - Post #104

THE TECHNOLOGY - PERLINDUNGAN

Dalam soal PERLINDUNGAN ada banyak bahan ceritanya, tetapi pada kali ini baiklah kita memikirkan bagaimanakah Technology Perlindungan yang di wujudkan di dalam keilmuan Rahsia Budi Suci Sejati.

Seperti dalam ASASnya, setiap ahli RBSS akan terlindung daripada "segala perbuatan zalim dan khianat" apabila mereka mula mengetahui akan kerahsian RBSS ini, tetapi ramai yan kurang pasti bagaimana bentuk perlindungan pencahayaan RBSS itu berfungsi...

Pertama:

PenCahayaan Cahaya Budi itu akan melingkari seperti bebola atau kurungan yang akan meliputi bukan hanya Roh manusia tetapi meliputi jasadnya sekali, dan saiz lingkaran yang berbentuk bebola atau kurungan itu akan bergantung pada tahap kerajinan seseorang ahli RBSS itu membina Cahayanya melalui proses BERJURUS.

Kedua:

Terma dan Syarat untuk melindungi diri Rohani dan Jasmani seseorang manusia itu oleh PenCahayaan Budi hanya tertakluk "kepada segala perbuatan zalim dan khianat serta mara bahaya" PADA DIRI sendiri secara KHUSUSnya

Ketiga:

Dalam keadaan diri sendiri yang melakukan kezaliman terhadap mahluk-mahluk lain dan di dalam keadaan yang Marah, maka PenCahayaan Budi itu TIDAK AKAN MELINDUNGI diri seseorang itu HANYA PADA WAKTU TERSEBUT SAHAJA, walaupun demikian keseluruhan rangkaian Keselamatannya tetap 100% berfungsi seperti biasa.


Maksud Technologynya:

PenCahayaan Budi tersebut tidak akan melindungi diri orang lain dari apa yang diri kita kerjakan dalam membentuk PenCahayaan Budi tersebut, terangnya Cahaya Budi yang kita miliki itu tidak dapat di kongsi oleh ibubapa/anak-anak/isteri/adek-beradek/saudara-mara atau pun kawan-kawan kita...ini adalah kerana PenCahayaan Budi itu BERSIFAT INDIVIDUAL atau MILIK PERSAORANGAN.

Itu sebabnya di dalam penciptaan mahluk manusia, ALLAH SWT menganugerahkan setiap diri manusia dengan CAHAYA BUDInya masing-masing dan menjadi HAQ masing-masing dan yang di katakan HAQ itu akan berkekalan selamanya semasa mereka itu hidup sehingga ke Hari Akhirat.

PenCahayaan Budi ini juga technologynya bersifat "Cipta dan Lupus", maksudnya dengan latihan BERJURUS kita mencipta dan membina pencahayaan itu dan apabila kita gunakan Cahaya Budi itu melalui tindakkan kita, maka bahagian tenaga yang di gunakan itu akan lupus dari diri kita dan kadarnya pelupusan cahaya itu akan bergantung kepada jenis tindakkan apa yang kita lakukan...kerana faktor inilah kita di kehendaki untuk melakukan latihan BERJURUS sekerap yang mungkin bagi menggantikan bahagian tenaga atau Cahaya yang telah di guna-pakai.

Bagi yang kurang/jarang berjurus atau yang tidak berjurus langsung, maka kekuatan Cahaya Budi mereka itu akan bermula berkurangan pada hari pertama mereka itu berhenti berjurus sehinggalah mereka itu akan "kekeringan cahaya" di mana di pengakhirannya cahaya itu hanya akan berada di atas lapisan kulit mereka sahaja...di tahap ini pencahayaan itu hanya berfungsi secara sangat MINIMA.

Dan apabila ia berada pada tahap sangat Minima, maka fungsi-fungsi lainnya akan terjejas seperti fungsi untuk proses mengikis sifat-sifat buruk dan terkeji dalam diri, untuk mendapatkan Nur dan keHidayahan, keRahmatan, keRahiman dan yang sebagainya itu akan berkurangan...dan jika kita berhenti terus dari mengamalkan RBSS maka diri kita akan "di kembalikan" kepada kategori manusia kebanyakan atau orang-orang biasa, di mana segala keistimewaan di dalam pencahayaan itu sudah tidak ada fungsinya lagi...ini juga membawa maksud bahawa PERLINDUNGAN pada diri itu juga turut di mansuhkan.

Dalam banyak kes, ramai ahli-ahli RBSS yang "meng-shieldkan" diri orang lain menggunakan Cahaya Budi mereka sendiri atas pelbagai sebab, dan perkara ini bukan di kata tidak di perbolehkan...boleh!, tetapi ia akan 100% bergantung kepada kekuatan Cahaya Budi seseorang ahli RBSS itu sendiri, jika Cahaya Budi mereka lemah maka akan lemah jugalah bentuk "shield" yang di bina dan jika Cahaya Budi mereka itu kuat dan mantap maka akan kuat jugalah "shield" yang di pinjamkan itu.

Perkataan "PINJAM" adalah di dasarkan bahawa segala kekuatan CAHAYA BUDI tidak boleh di berikan kepada diri orang lain begitu sahaja tetapi hanya boleh di pinjamkan dalam tempoh yang tertentu sahaja, jika di lakukan TANPA NIAT maka tenaga tersebut akan hanya dapat bertahan selama 24 jam sahaja...kecuali dengan meniatkan tempoh jangkamasanya!


Begitu juga halnya dengan tempat-tempat atau bekas-bekas dari pegangan, perjalanan tapak kaki atau sentuhan yang kita lakukan terhadap sesuatu, tenaga dari Cahaya Budi itu akan "tertinggal" untuk jangkamasa 24 jam...inilah yang menyebabkan kekuatan tenaga Cahaya Budi yang kita ada itu akan berkurangan dari masa kesemasa.

Cuba perhatikan, setiap keilmuan yang berteraskan ROH dan JASAD akan memerlukan kita untuk samaada mengamalkan atau mengerjakan sesuatu amalan keilmuan itu secara berulangan kerana pada diri manusia itu TIDAK ADA SIFAT KEKAL!...yang ada Sifat KEKAL hanya ALLAH SWT..dalam PERMOHONAN ada amalan harian/mingguan/bulanan yang harus di lakukan???...sebabnya ialah, itu adalah Haq ALLAH SWT yang memperkenankan Doa bukan kita sebagai manusia!

KECUALI....jika anda berjaya menembusi KEILMUAN yang menjanjikan KEKEKALAN iaitu berjaya menaikkan MARTABAT diri kepada MARTABAT yang TERTINGGI di sisi TUHAN YANG PALING KEKAL, di mana pada ketika itu anda akan KEKAL menggunakan segala apa yang ada di LANGIT dan apa yang ada di BUMI tanpa perlu lagi mengamalkannya...ini yang di istilahKan sebagai MATI SEBELUM MATI...(jangan harap sangat jika tidak serius mengerjakan)...di mana prosesnya dalam istilah Ilmu Tassawuf berdasarkan Kitab Al Kawasuful Jillah mengenai perincian Suratul Ikhlas!...

jadi begitulah technology yang tersembunyi

Wassallam!

Professor BSS (professor_bss@yahoo.com)

Thursday March 13, 2008 - 05:22pm (PDT)


No comments: